bier omzet stijgt 5%

Omzet sportkantines stijgt 5%.

Sportzaken.pro bericht over groei en ontwikkeling in de sportbranche. Heeft u wel is nagedacht over de toepassing van deze ontwikkelingen binnen uw vereniging?

Sportsector floreert met verkoop eten en drinken.

Goed nieuws uit de sportbranche. Na de eerste voorzichtige tekenen van herstel in 2013, blijkt de omzet van eten en drinken in de sportsector in het eerste kwartaal van 2014 een opvallend grote plus te vertonen van liefst 5%, aldus de Foodservice Monitor van Foodstep.

“Blijkbaar heeft de zachte winter de mensen verleid om eerder naar buiten te gaan want ook de sportdeelname-index van sportkoepel NOC*NSF wijst op een flinke groei van het aantal sporters in het eerste kwartaal”, constateert Colin Fokkenrood, onderzoeker bij Foodstep. “Naast de stijging van het aantal fitnessers winnen de individuele buitensporten zoals wielrennen, fietsen en hardlopen aan populariteit.”

Sporten wordt beleven, ontspannen en ontmoeten.

Fokkenrood: We willen niet alleen maar sporten maar ook beleven, ontspannen en ontmoeten. Tegen deze achtergrond is de toename van sportcentra met wellness-activiteiten dan ook geen toeval. Er ontstaat een scheiding in de markt tussen low budget ketens versus premium clubs met een totaalconcept van fitness, wellness, beauty en zorg, zoals de leisureketen Fitland. (bron: sportzaken.pro)

Wat kunt u hier als vereniging mee?

In eerste instantie denkt u weinig, toch? Maar als we nu eens nadenken over “beleven, ontspannen en ontmoeten” zijn dat niet de kernwaarden van een sportvereniging?

Zet deze punten eens op de volgende agenda van de bestuursvergadering en ga eens met het bestuur brainstormen over de mogelijkheden. Is een sportvereniging niet beter in staat om invulling te geven aan deze behoefte van de moderne sporter dan een fitness/wellnesscentrum. Zeker wanneer het gaat om beleven en ontmoeten. Hoe kan uw vereniging binnen deze pijlers vernieuwen? Waarom is dat van belang en wat betekend dit voor de vereniging?  Denk daar maar eens over na tijdens een biertje in de kantine, dan weet ik zeker dat er volgend jaar nog eens 5% groei gerealiseerd kan worden. Proost!